Podstrona: Ośrodek Kształcenia Lotniczego wzbogaci się o kolejny samolot szkoleniowy / POLITECHNIKA RZESZOWSKA im. Ignacego Łukasiewicza

Ośrodek Kształcenia Lotniczego wzbogaci się o kolejny samolot szkoleniowy

2020-07-28 , red.  Artur Buk
kategoria: Wydarzenia
Fot. Michał Mielniczuk / Podkarpacki Urząd Marszałkowski

360 tys. zł otrzymała Politechnika Rzeszowska od samorządu województwa podkarpackiego jako wsparcie finansowe na zakup samolotu szkoleniowego dla studentów pilotażu. Statek powietrzny, który obecnie jest najbardziej potrzebny w Ośrodku Kształcenia Lotniczego kosztuje od 1 do 1,5 mln zł. Pozostałą kwotę uczelnia wygospodaruje ze środków własnych.

Politechnikę Rzeszowską reprezentował prof. Tadeusz Markowski – Rektor Uczelni, natomiast w imieniu zarządu województwa swoje podpisy złożyli Jerzy Borcz – Przewodniczący Sejmiku Województwa Podkarpackiego, Władysław Ortyl – Marszałek Województwa Podkarpackiego, Piotr Pilch – Wicemarszałek Województwa Podkarpackiego oraz Monika Brewczak – Wiceprzewodnicząca Komisji Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej Sejmiku Województwa Podkarpackiego.

„Wniosków o dotację wpłynęło 11. Uznaliśmy, że 7 jest interesujących, wpisujących się w strategię rozwoju województwa, w inteligentne specjalizacje. Dotacje są przyznane w zależności od wagi i rodzaju przedsięwzięcia” – mówił marszałek Ortyl.

W chwili obecnej flota OKL-u to 13 samolotów. Ośrodek wykorzystuje do kształcenia praktycznego pilotów cztery typy statków powietrznych. Są to: jednosilnikowe samoloty francuskiej produkcji Socata TB-9 "Tampico" (7 egzemplarzy), jednosilnikowe amerykańskie samoloty Piper PA-28 „Arrow” (2 egzemplarze), dwusilnikowe samoloty tego samego producenta Piper PA-34 „Seneca V” (3 egzemplarze) oraz przystosowany do wykonywania akrobacji samolot Zlin Z-242L (1 egzemplarz).

„W toku szkolenia zintegrowanego, jakie prowadzi Ośrodek Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej najbardziej brakuje nam w tym momencie samolotu typu kompakt” – mówi Mieczysław Górak, dyrektor ośrodka. „Maszyny te są wykorzystywane w środkowym etapie szkolenia, głównie do wykonywania lotów według zasad IFR (instrument flight rules). Służą do szkolenia w zakresie wykonywania procedur nawigacyjnych: standardowych odlotów, dolotów, podejść oraz przelotów z wykorzystaniem tras nawigacyjnych – są to procedury na co dzień wykonywane w tzw. dużym lotnictwie”.

Powrót do listy aktualności

Nasze serwisy używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Więcej informacji odnośnie plików cookies.

Akceptuję